mammatillfreja

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie emanuelsson - 22 maj 2013 08:30

japp bara onsdag. 3 dar kvar av våran ensamhet. 

 uch tiden går inte fort... nej men skulle den de? med tanke på hur tråkigt jag har haha. 

Nej inget super väder idag heller. Så vad ska vi göra är frågan... 

 Får la ut på promenad sen även fast de e kallt blåsigt mulet risk för regn. 

Morgon kaffe i paviljongen medans madam sover. nej får la städa lite sen då. 

 om madam tillåter mig. haha. Orka man kanske man skulle ta o gå o köpa en melon kanske. mums ! 

ja vi får la se... 

Enda nöjet är att prata med fia <3 synd vi är såå långt bort. haha hade vart trevligt attt dricka kaffe o tjööta i irl. 

Av Emelie emanuelsson - 21 maj 2013 19:51

vart en trist dag... 

 Inte gjort så himla möe. Tvättat ut och gått. 

 Gustav va snäll och hade freja en stund innan så ja kunde springa ! :)

Men men, sitter jag i soffan med ett glas vin i min ensamhet eller ja jag har ju djuren. 

Madam sover. Mannen åkte till skåne imorse, kurs time. 

 Så han o sin kollega tog färjan över till Danmark också. 

Han fick med sig lite smått och gott därifrån :) Så nu ha vi lite till midsommar ! :)

Gud så jag längtar till juni men snart så ! 

 Hmm. Sugen på mörk mööörk choklad. men har icke något så lite nötter fick duga. 


Nej snart böja Arrow ! hejj hopp 

...

Av Emelie emanuelsson - 20 maj 2013 08:39

Måndag och åter ny vecka. 

 Lär la gå och handla sen... 

Just nu sover Freja sin förmiddags lur iaf, ja vart tidigare nu hon vakna ju 7 idag så. 

Trött stackare :P Jaja men sen får vi la ta och gå iaf. 

Måste köpa blöjor, inte så många kvar :P 

 Lite annat som behövs med gröt osv. 

 Nej så jag passar på och ta mig en till kopp kaffe fast o paviljongen <3 

Sally som sällskap fint det. 

 Nej denna vecka är jag då gränänka from imon till fredag kväll, känns inte som en hit men vad gör man då. 

 Live with it. 



Av Emelie emanuelsson - 17 maj 2013 10:15

Fredagen är här ! 

 Ja frukost o kaffe intaget. Morgon promenad med hund och frejis gjord. 

 Nu sover jon förmiddags lur. Sen är vi bjudna på lunch hos svärmor :) 

Skönt. Mannen börja jobba kl 04 imorse, va något man måste gö innan alla börja använda truckarna på ica lagret. 

jaja haha. Så han kommer hem tidigare idag :) härligt med helg ! och sol <3 Mmm lovely ! 

 Nej får la se vad vi ka göra ... trädgårspill troligtvis :D 

haha



.

Av Emelie emanuelsson - 16 maj 2013 21:43

Vart en mobbad dag som vanligt. Promenader med madam och Sally bus hund. Vart kaffe hos svärmor tills mannen kom hem :)
Härligt med sol och värme iaf.
Men snart ska denna feta kossa sova.

Natti

Av Emelie emanuelsson - 16 maj 2013 10:03

En solig fast jävligt tråkig dag som vanligt. Blåser lite ute med. 

 Nehe vart ute med Sally och Frejis en sväng på morgonen här. 

Bli la en till sväng sen eftersom jag är helt mobbad och har ändå inget annat för mig. 

 Nästa vecka bli värre en värst ! ensam tis-fre... Ännu sämre är att Linus mamma också är borta då >< 

 Iaf till tors då är hon i gbg mannen är på kurs. Ja ensam ännu mer, hur kul är det då ? 

 Önska jag kunde umgås med Fia <3 Då skulle dagarna flyta på galant ! 

 Tick tack kl e bara efter 10..... går bra det här or not ! >< 

nej feta kossan ska la försöka gö något, aa typ glo... 


Bye ! 

fuck the world. 

Av Emelie emanuelsson - 15 maj 2013 09:04

Onsdag närmar sig helg med små steg. Frukost ha vi fått i oss. Kaffe har jag i hand nu. Får la ta oss en liten runda med hunden kanske.
Får de bli en längre promenad senare. Fint väder iaf ingen topp värme ännu.
Jaja får väl ta upp kotletter från frysen med. Och kyckling så kan ja göra matlådor åt madam inte många kvar nu så. Och jag tycks se den 3:e tanden är på väg, kliat och irriterat stackarn ett tag nu :/ upp dumma tand !!

Hej hopp

Av Emelie emanuelsson - 14 maj 2013 18:50

Juni kommer nog att bli en super månad ! 

 Börjar med nationaldagen då kommer pappa upp på hojjen och hälsar på :)

Kommer bli mycket nice, öl och god mat hela helgen. 

 sen äre la hyffsat lugnt fram till Midsommar ! 

 Kommer Martin och Jennifer upp fullt hus här haha. Se om tobbe skulle komma med. 

 O linus nya bekant från örebro ? ja vi får se. 

Och linus släkt kommer också upp. Bli en drös med folk här i dalarna. 

mm god midsommar mat och snaps o en och annan öl. Och förhoppningsvis sol ! 

 Sen skulle min kära fia komma upp efter det <3 Mycket trevligt ! 

 Kaffe o öl och chill i solen en och annan solig promenad får de bli. 


Sen är de min mannens och frejas tur att åka ner till småland. Vi åker nog ner 29 Juni. 

 Så bli de nog Ullared också ! haha köpa lite 1 års presenter till Frejis <3 

Men nästan bäst av allt skatteåterbäring kommer med. Nej de blir allt bra de här ! 


Juli blir med bra då har mannen semester. Och vi ska ut och campa cirkus 2 dygn. 

 Lämna vi av madam hos sin farmor och farfar. 

 Bli nog nån feeeske camping :) fiske och öl är fint det och grillat ! 


Nej sköna sommar kom nu ! 

Presentation


Emelie 22 år bor med min Man och vår lilla tös i Djurmo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards