mammatillfreja

Alla inlägg under september 2013

Av Emelie emanuelsson - 23 september 2013 09:23

Yes ny vecka, en vecka som är fullspäckad. 

 Till helgen väntas de besök ! som jag saknat som jag längtar ! <3 

Så i veckan bli de storstädning, stor handling o massa träning. 

 Fint väder ute idag med, skulle passa o ta en promenad sen efter madam har ätit lunch kanske :) 

                                                                                                                                        


Tycker de är ironikt, kom bara att tänka på. Varför är det så ? 

 Att när "vänner" bli gravida, få barn, flyttar, få jobb dylikt sluta höra av sig? 

sluta helt enkelt va vän med en utan ett knyst. Ironiskt. 

Tror flera därute också känner igen sig... 

Vf är de så att man bara duger ibland ? sjukt. 


Jaja i helgen kommer min bästaste Fia o hennes pöööjk <3 

Bli de full rulle hela helgen. haha småbarns kaous :D awesome

 Om allt går som de ska ! :D 

Av Emelie emanuelsson - 22 september 2013 19:46

Ja mannen kunde sluta spela o mysa istället, oblivion och ost o kex osv ett glas rött, kanske inte så kalori snål söndags kväll men men nu äre mys <3 imon måndag kör vi på igen ! :)

Av Emelie emanuelsson - 22 september 2013 16:54



Testa mannens nya laptop kamera ;D ja han köpte ny data den dära.... män !  

Av Emelie emanuelsson - 22 september 2013 09:39

har de gått och blivit söndag. Fick sovmorgon idag tills nästan halv 9 :) 

 Madam sov hela natten också ! O fy satan så skönt att siva ut, va ett bra tag sen hon sov så bra nu... 

men som sagt tror de e dem tänderna, höjde även värmen i hennes rum med. kanske va de med ?

de märks.


Men nu dricks de massa kaffe, tvinga i mig en ersättnings drink. 

 Sen bär det av till Borlänge för lite äventyr. 

 Mannen behöver köpa knäskydd, jag en ny sladd till telen... 

 O så ska vi la spana på nå loppis butik :) Behlver en hylla ett skåp ? något till vardags rummet under dvd hyllan.... 

jaja vi får la se ! :D

Längta verkligen till nästa helg kommer underbara människor. 

Som jag jag saknar så fruktansvärt ! Inte helt kul att sitta i skogen själv jämt. 

 Men men :) Idag är de vilodag med ! tränat 6 dar i rad på ett o annat vis så. 


PUSS ! ;)

Av Emelie emanuelsson - 21 september 2013 18:54

Tonfisk röra med pasta o spenat

Av Emelie emanuelsson - 21 september 2013 16:00

Hittills har vi hunnit med lite granna iaf. Vart på Borlänge marknad med vår lilla tös <3 hon fick en ballong och en fin t-shirt som jag tror hennes morfar kommer tycka e fin.
Mannen köpte lite rökt korv.

Men nu ja vi kört ett gym pass på 1 h.
Nyduschad ska bara mannen gö de med sen hämta upp vår tjej som e hos farmor sin!

Sen ska vi la äta middag av nå slag ?

Hmm börja faktiskt få lite muskler nu ! Super kul :) fitness modell ? Haha nja kanske inte riktigt så strikt liv vill ja leva... Vill kunna äta nå kul o dricka nå kul ibland med :)

Av Emelie emanuelsson - 20 september 2013 19:39

Ja började dagen med lämna Freja på dagis promenad dit och så sprang jag hem. De fick duga idag. Faktiskt tränat varje dag denna vecka.
Sen sa vi farväl till Gille i st Tuna kyrkan. Allt va mycket fint, en fina cermoni. Så vart de fika efteråt. Smörgås tårta ....
Idag har vi fuskat med hälsan ... Bröd minsann skämmas få ja gö.
Nej nu äre helg !
Vart tacos till middag ja man kan göra Tacos lite nyttigare ge fan i brödet tex byt créme fraich not turkisk/grek yougurt. Ja med majs chips. Enkelt.

Nu tar jag mig ett glas Torres 5Generations, o lite naturgodis o läser en bok mannen vill bara pilla på sin nya dator ..

Fuck it !

Av Emelie emanuelsson - 19 september 2013 19:55

Morgon: ett gym pass
Em: promenad 4 km
Middag: kyckling delar, fullkorns ris, hemmagjord jordnötssås +grönt med ananas.

Presentation


Emelie 22 år bor med min Man och vår lilla tös i Djurmo.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards